Over stichting Apsara

Wie reist door het platteland van Cambodja wordt met zijn neus op de feiten gedrukt: er zijn nauwelijks sanitaire voorzieningen, onderwijs is niet of slecht geregeld en medische voorzieningen zijn nauwelijks beschikbaar. Het is niet verwonderlijk dat de kindersterfte, vooral op het platteland, erg hoog is.

Stichting Apsara trekt zich het lot van deze gezinnen die in relatief afgelegen gebieden van Cambodja wonen aan en probeert een steentje bij te dragen aan een beter leven voor deze mensen.

Jaarverslag en Beleidsplan

Download hier het jaarverslag en beleidsplan van Stichting Apsara. Klik op de tekst om de bestanden te openen.

Overige informatie Stichting Apsara

Adres: Kuipersdijk 6C, 7512 CH Enschede

Bank: RaboBank Enschede- Haaksbergen

IBAN nummer: NL70 RABO 0191637718

BIC (SWIFT): RABONL2U

Kamer van Koophandel: 61202924

RSIN: 854251583

ANBI-status

Stichting Apsara is door de Belastingdienst aangemerkt als ANBI: Algemeen Nut Beogende Instelling. Dit houdt in dat donateurs de giften onder voorwaarden mogen aftrekken van de inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting. Lees hier meer over de belastingvoordelen die ANBI's en hun donateurs genieten.

Om voor ANBI-status in aanmerking te komen, moet een stichting aan een aantal eisen voldoen. Deze eisen waarborgen behoorlijk bestuur en beleid. De eisen waaraan een ANBI moet voldoen zijn hier terug te vinden.